Thursday, April 5, 2012

My Mistakes ...

Assalamualaikum ...

Perpatah : Hidung tak mancung pipi tesorong-sorong....

Mybe it was my mistakes.... Im so sory i'm disturbing u always . mybe you want to find your own quality time right?....... ok bye.................................. la la la la la la la ........................................

Sunday, March 4, 2012

Mendoakan Kesejahteraan ATUK

Assalamualaikum...

Kesempatan ini aku memohon kepada Allah supaya sejahterakan kesihatan Atuk aku yang sedang dirawat di hospital sungai buloh..... ada sedikit menyesal kerana walaupun dekat...aku agak payah nak melawat atuk ...... bukan atas alasan tetapi kekangan yang hadir adalah menyebabkan kepayahan aku untuk melawat kedua Orang Tua aku tu....... InsyaAllah semuanya akan berada dalam keadaan baik..insyaAllah....

Sunday, February 12, 2012

Mencuba sedaya upaya untuk menghargai....

Menconteng conteng memikir mikir.......

Kepada sesiapa yang membaca Blog aku ni ...aku nak minta maaf kalau ada tersingung atau terasa dengan segala ucapan dan perkataan yang aku gunakan.....

Permulaan Hari dimulakan dengan membersihkan diri dari segala kuman dan bakteria ...sebenarnya hari ni ada pesta sukan student pra sekolah ,bukan field aku tapi aku cuma menyokong kawan2 yang menjalan kan aktiviti ni huhuhu.......

Ni lah ...... Diva Unisel dan sebelah yang berbaju merah tu adalah pengarah program untuk pesta sukan .

i was in the middle .......sedikit gumok ahahha......... sebelah kiri dan kanan itu adalah diva2 unisel terhangat.

Ni gamba yang paling LAWA lah....ahahahhahahahahha 

Cepat lariiiiiiiiii aku nak makan pisang tuhhhh!!!!!!!

Silalah Undi No 8 untuk menentukan  masa depan anda....

Nilah........... Diva akan datang ..mengantikan Aim Tetap Gumbira

ehem...... tau dah siapa yang menangkap gamba2 ini.....

Boling Kelapa youuu...jangan buat main2 ahahhaha

Ok dah abis dah pesta sukan tadi ........ tujuan utama aku tulis blog ari ni adalah nak meluahkan perasaan sikit........(tak habis2 nak meluahkan perasaan kan)........ yelah nak meluahkan perasaan kat orang takut takda siapa nak dengar kan...jadi menulislah nampaknyaaa......huhuuh........... aku akan menghargai sesiapa sahaja yang sudi huhuh...... lately i'm always dream about something that i can get......... aku selalu membandingkan diri aku dengan orang lain sangat tension ......... actually aku dah lama menyorokkan diri sebenar aku dalam satu kotak yang tak mungkin aku buka ...tetapi semenjak dua menjak ni aku semakin berani untuk mencuba membukanya semula ..Apa yang perlu aku buat??????? ...... aku nak happy dan bahagia aku nak berani dan aku nak mengembirakan semua orang dengan diri aku sendiri bukannya dengan berlakun menjadi orang lain....... disebabkan itu selama ini aku menjadi sedikit murung dan selalu berangan untuk menjadi seseorang yang sebenarnya diri aku .............. aku malu untuk bedepan dengan diri sendiri dan orang lain ...... kalau aku menjadi diri aku sendiri sekarang mungkin dah terlalu lambat agaknya......... tapi aku sangat perlukannya.....perlukah aku mencuba??? ataupun perlukah aku terus berlakon demi tidak menyakiti hati sesiapa............................. hmmmmm

Tuesday, February 7, 2012

Paham!

Assalamualaikum........ malam ni sesi luahan hati saya ..huhuhu

Saya paham Darjat saya tak setinggi Kamu ,saya minta maaf kalau saya telah banyak menyusahkan anda,maaf kan saya ........... tapi saya sangat kecil hati dengan jelingan anda........... saya akan diam selagi mampu untuk tidak memutuskan segala hubungan yang telah terjalin........ takpa jika saya di PIJAK untuk seketika ini.......sesungguhnya saya sangat paham akan Anda......dan saya juga Tahu betapa kecilnya Maruah dan Harga diri ini ......... demi kamu perkataan ini "TAK APA" akan menjadi hiasan sepanjang hidup ini.......sekian terima kasih

Tuesday, January 17, 2012

Happy Birthday To Me...

Saat berganti saat ,hari meniti hari, bulan bertukar bulan ,sehingga sampai kehari ini iaitu tarikh hari lahir aku yang ke 23 tahun........ 23 tahun!!!!!!!!!!! ahahahahha Umur semakin meningkat dan semakin berkedut .

Hari ini aku mengimpikan keindahan masa depan yang cerah dan indah tetapi impian ini bukannya akan tercapai tanpa kehendakNya.Aku bersyukur kepada ALLAH swt  kerana dikurniakan IBU dan AYAH yang memahami dan sentiasa menerima aku seadanya selama 23 tahun aku berada didunia ini aku amat menyayangi mereka berdua dengan sepenuh hati aku..... aku juga bersyukur kerana diberikan keindahan berkawan dan mereka merupakan orang yang paling rapat dikalangan kawan2 yang lain..........sesunguhnya aku tidak meminta lebih dari-Mu yaAllah.... semoga aku dikurniakan kehidupan yang baik dan diredhai sepanjang aku berada didunia ini...amin.

Sunday, November 13, 2011

Adele - ''Someone Like You''



Its mean a lot too me........ i cannot describe it (only me know it)


Some one like you -Adele...........

I heard that you're settled down
That you found a girl and you're married now.
I heard that your dreams came true.
Guess she gave you things I didn't give to you.

Old friend, why are you so shy?
Ain't like you to hold back or hide from the light.

I hate to turn up out of the blue uninvited
But I couldn't stay away, I couldn't fight it.
I had hoped you'd see my face and that you'd be reminded
That for me it isn't over.

Never mind, I'll find someone like you
I wish nothing but the best for you too
Don't forget me, I beg
I remember you said,
"Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead,
Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead,"
Yeah.

You know how the time flies
Only yesterday was the time of our lives
We were born and raised
In a summer haze
Bound by the surprise of our glory days

I hate to turn up out of the blue uninvited
But I couldn't stay away, I couldn't fight it.
I had hoped you'd see my face and that you'd be reminded
That for me it isn't over.

Never mind, I'll find someone like you
I wish nothing but the best for you too
Don't forget me, I beg
I remember you said,
"Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead."

Nothing compares
No worries or cares
Regrets and mistakes
They are memories made.
Who would have known how bittersweet this would taste?

Never mind, I'll find someone like you
I wish nothing but the best for you
Don't forget me, I beg
I remember you said,
"Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead."

Never mind, I'll find someone like you
I wish nothing but the best for you too
Don't forget me, I beg
I remember you said,
"Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead,
Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead."

Perjalan Watak

Assalamualaikum......Banyak sangat dugaan dalam dunia ini ....... pentas yang didirikan ini mempunyai banyak cerita,karakter,versi dan macam2 lagi .Memang bertuah berada diatas pentas ini, ia merupakan satu pengalaman dan ujian yang sangat bermakna bak kata perpatah SEMUANYA ADA HIKMAH DISEBALIK SESEBUAH UJIAN DAN DUGAAN..... Persoalannya mampukan aku membawa watak yang diberikan sedangkan aku adalah insan yang sangat lemah pada batinya (bukan menjurus kepada tenaga batin mahupun sesuatu yang censor) sangat rendah martabatnya dan sangat kecil untuk diberikan sesuatu watak yang sangat besar pengorbanan,ujian dan permainannya......... walaupun ianya satu big honor tapi aku takut, jika watak yang dibawa ini terkulai dipertengahan jalan sangat berat watak ini.....sesungguhnya Pencipta ku mengenali dan Sangat berkuasa aku sentiasa memohon untuk diringankan beban ini aku sangat lemah hanya kepadaMu aku memohon dan Meminta...... semoga segala beban dan ujian ini dapat dihadapi dan di terima olehMu......InsyaAllah

Wednesday, September 7, 2011

Kongsi Kenangan

Dah dekat setahun dah habis belajar... kawan2 semua dah ada life sindiri, dulu campus life sekarang office live or  Anggur Life (hahahahha keje lah weiii PTPTN sapa nak bayar mengANGGUR je)...... kejap lagi kalau ada kawan2 yang baca mesti ada datang rumah bawak sudip sambil berkata " sudip ni tengah cari kawan dia (mulut aku) ahahahha"....

Apa yang korang buat sekarang ni weiiii??????? jangan lupa kat budak PALING CUTE dalam kelas tau.... kepada geng JIMBET sorry lah Korea aku tak bagi jawapan dalam exam tahun lepas bukan apa, kalau aku bagi nanti mesti korang bengap sampai bila2 aku sayang kat korang tu sebab aku tak bagi ahahha.

Tuesday, September 6, 2011

Kemalasan...

Hadoiii (ayat malas) ..... pejam celik dah abis puasa dan dah seminggu raya perasaan malas ni sentiasa ada , yelah nak mengupdate blog pun malas (apo deh malasssss)...... takda benda nak tulis dah huhu....... malam ni aku ditemani lagu-lagu Bo (Amir iqram) Lagu...... best oo lagu ni tak bosan dengar bekali2...... "alangkahh indah jika dirimu sentiasa disisiku selalu""""" .................................. meh dengar.




LAGU lyrics

hariku
harus dipenuhi dengan kehadiranmu sayangku
fikiranku
hanya dipenuhi dengan senyumanmu

alangkah indah
jika dirimu sentiasa
di sisiku sayangku
berikanku hanya satu
hanya satu
lagu

hariku
harus dipenuhi dengan kemanjaanmu cintaku
fikiranku
hanya dipenuhi dengan suaramu divaku

*
alangkah indah
jika dirimu sentiasa
di sisiku sayangku
berikanku hanya satu
hanya satu
lagu

*ulang


*........................*

Thursday, March 10, 2011

Syukur

Hah!!!!.... hari ni amat happy buat aku..bangun pagi2 semata2 nak pergi interview ,yelah dah setahun menjadi CEO ladang anggur kat umah ni hasil sangat memuaskan sampai nak bangun pun amat malas sekarang ni..... lalu aku menggagahkan diri pergi interview kali ke berapa tah ni.....ahahha........ sampai tempat interview ok je takda apa2 biasa je tapi lepas kena interview tiba2 mengigil pulak ahahhahahha kelakar (dalam hati: matilah apa aku jawab ni) ahaah.............. nasiblah ada kawan kalau tak nervous tu tak habis2 ahaha....... Alhamdulillah selesai jugak interview tuh,...

Lepas habis interview aku balik ,tak sampai beberapa jam lepas tu company yang aku interview 2 minggu lepas panggil aku untuk melapor diri exited sangat nih sambi;l SENYUM KAMBENG ahahhaha..... Syukur alhamdulillah dapat jugak aku keje jauh sikit takpalah asalkan dapat keje ...start isnin minggu depan exited2....ahaha.......

Kepada mak yang mendoakan terima kasih,kawan2 pun terima kasih jugak sebab menyokong............ 


*****BERSYUKUR SANGAT *****

Tuesday, March 8, 2011

Selamat Hari Wanita ke 100

Wanita yeng bernama MAK....Kakak, Adik, Nenek, Kawan dan sebagainya selamat menyambut hari yang mengenang jasa wanita ini........

Saya Sayang MAK.

Saturday, March 5, 2011

Jom Buat Duit Dengan Ber Blogging !!! yeah!!!











Klik Heart beat diatas atau Daftar terus dengan klik Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift! (disebelah kanan blog aku ni)....pstu ikut step kt bawah ok.



Buktinya....nama kena padamlah cz nama orang lain....



Step 1 - Klik Icon Hearbeat seperti yang aku tunjukan.



Step 2 - Klik CREATE ACCOUNT dan isi kesemua maklumat berkenaan



Step 3 - Masukkan Password Email Address then klik I agree HeartBeat's Terms of service then klik continue



Step 4 - Dah create account klik Join HB!Affiliate seperti kotak merah diatas



Step 5 - Klik Online Application (seperti yang ditunjukkan diatas)
then isi kesemua maklumat yang diperlukan



Step 6 - Masukkan maklumat mengenai Blog anda (seperti contoh borang diatas)



Step 7 - Pilih cara pembayaran yang hendak dibuat kepada anda...
then klik continue



Step 8 - Klik My HB!Affiliate untuk mendapatkan code iklan heartBeat



Step 9 - Klik GET A CODE (seperti lampiran diatas)



Step 10 - Copy Code2 yang anda kehendaki(bertanda merah bulat), ada 4 code untuk iklan Heartbeat



Step 11 - Klik Design



Step 12 - add a gadget



Step 13 - Klik add HTML/JAVA SCRIPT then save, ulangi cara yang sama untuk letak ketiga2 iklan berkenaan dibahagian atas,tepi dan bawah.



Terdapat Empat jenis iklan dr heart beat:

# Horizontal
# Vertical
# Square
# Text Links

Ok..Selamat Mencuba

note 1 : saper2 yg nak copy full tuto (entry ni) utk promo HB kat blog masing2, silakan yer. just mention/backlink to my blog ajer... Malik Torpedo :) sbb sy sgt2 paham, tanpa full tutorial entry, agak susah nak convince org utk join HB :)

Note 2 : Paling Mudah... Daftar Terus dengan klik Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift! (disebelah kanan blog aku ni)


Copy dari blog Malik Torpedo heheheh

Cari Perbezaan Gambar

Ok entry hari ni ialah.......mencari perbezaan didalam gamba ini ............ tekan link ni ok



Sila tekan ok.......aku mengambil masa yang lama nak mencari perbezaan antara gambar2 ni....
siapa dapat cari you memang power lah.......i salute .......

Sila-sila.


Thursday, March 3, 2011

Abah.

Abah dah 11 tahun meninggalkan aku dan family. selama 11 tahun ni juga kami sekeluarga bersama2 mengahadapi rintangan dan kepayahan dalam hidup tanpa Abah. Bagi aku orang yang paling penat dan terasa adalah Mak......... Kesian mak segala macam benda mak buat untuk melupakan kesengsaraan itu ,tapi bila mak duduk sorang2 dan kadang2 aku tengok muka mak sayu sangat dan ketika itu aku cuba bertanya "Mak.... mak kenapa?" mak aku diam............ 2 minit lepastu mak pandang aku dan bertanya " Macam manalah hidup kita ni agaknya kalau abah kau ada lagi"...... aku terdiam dan bagi kesempatan ni untuk mak aku meluahkan perasaan ...... yelah agak lama dah abah meninggalkan kami. Bayangkan dengan tiba2 abah pergi tanpa sebarang petanda dan pesanan diwaktu  umur aku 12 tahun aku memang tak boleh berfikir dengan cepat , aku hanya memandang dan menagis sahaja ...... Adik aku adalah yang paling kesian sebab walaupun umur aku 12 tahun bagi aku abah dah bagi cukup kasih sayang untuk aku ingat sampai bila2, tapi adik aku baru berumur 10 tahun pada waktu itu apa yang dia tahu main dan berseronok sampaikan waktu abah meninggal dia sempat main kejar2 depan rumah..... Aku sedih tengok dia main sorang2 seperti takda apa yang berlaku dan bila mak aku pangil masuk duduk sebelam janazah abah dia senyap je sambil menagis sebab abah tak bergerak ......... dah besar ni apa agaknya perasaan dia bila tengok keluarga orang lain bergembira ,berjalan dan bermesra dangan ayah masing2...

Mak selalu cerita tentang kepayahan serta kehidupan sewaktu Abah berada disisi dia ......kadang kala aku sengaja taknak pandang muka mak sebab aku tahu mak akan sedih dan airmatanya akan mengalir sama... kesian aku tengok mak terpaksa menghadapi waktu2 getir ni ,kalaulah aku dah besar waktu abah pergi tentu aku tak macam ni mencari jawapan sorang2 ,menyelami perasaan sendiri dan menagis mengimbau masa lalu.... aku tak boleh nak bercerita panjang disini kerana sedihnya hati ini hanya tuhan saja yang tahu.......


********** Abah semoga Abah ditempatkan di tempat yang suci dan hampir disisi-Nya *************

Monday, February 28, 2011

Tengok kalau2 anda ada saman ok.....

Ni adalah cara nak tengok saman anda klik sini 



cepat2....tau .......takut kena saman kang ......

*** **** ***












******


(GELAK SAMBIL TUTUP MULUT)


******

JOM JOIN BLOGLIST BLOGGER BARU!


Saya blogger baru jom join bloglist ni...........Jom Join Bloglist Blogger Baru!

*   *  *  *

SEGMEN : KAMI SOKONG VLOGGER MALAYSIA ! BEN ASHAARI.







Hari ni BEN ASHAARI segmen menyokong VLOGGER MALAYSIA.Dengan semangatnya aku menyokong VLOGGER MALAYSIA "teruskan usaha anda semua dengan kata2 semangat anda dan yang paling penting KEBEBASAN bersuara adalah hak kita semua dan  KAMI akan sentiasa menyokong anda demi KEMAJUAN NEGARA MALAYSIA....cehwahh!!!!!!!!!!...

* * * *


Sunday, February 27, 2011

Kenangan "Konvo Diploma"

Tarikh : 22 November 2010
Lokasi : Dewan Utama Universiti Industri Selangor (sebelum bertukar nama kepada Universiti Selangor Feb'11)
Masa : 7.30 pagi - 2 petang.
Sesi : Kelima (Diploma Sains Perpustakaan )

Aku menghabiskan selama tiga tahun mengharugi pahit dan getir berada di alam Universiti ,bukannya suatu yang
senang dah tak susah pun sebab berada di tempat sendiri . Terlalu banyak kenangan bila kita berada di "alam " tersebut masa nilah kita sibuk mencari kawan mencari keselesaan dan memperlihatkan kebolehan kita sebagai pelajar . Aku salah seorang daripadanya aku banyak bermain dengan emosi dan psykology persekitaran kampus   .

Sekarang semua tu dah berlalu dan aku tak suka nak ungkit dan ingat perkara2 remah tu , yang penting sekarang ni ialah aku dah Tamat kan pengajian dan dah pun bergelar Alumni Unisel.betullah orang cakap pengalam itu akan mendewasakan kita .dan selepas 7 bulan menamatkan pengajian aku berbekalkan ilmu itu aku sematkan dalam dada aku,sekarang tiba masanya aku memegang segulung diploma untuk tatapan mata sendiri (sekarang dah bukan segulung ,sekarang sekeping)....sebab apa aku cakap macam tu ? sebab takpayah nak berbanga berlebihan dengan diploma yang kita ada cukup sekadar bersyukur dan kita tahu kita berkebolehan.

Tiba masanya pada hari ini (22 nov 10) aku dan rakan2 mengecapi impian.ahahah...... aku selitkan kegembiraan di dalam gambar ini.........(credit to nazz nazihah dan Nick ahmad faiz untuk gambar2 ini)
















Tahniah kat kawan2 yang lain ...aku akan ingat kat korang sampai bila2 ......aku doakan korang berjaya ok........ Hope dapat jumpa lagi RINDU pulak!!!..ahahahha..............


*     *     *    *

Saturday, February 26, 2011

Pencarian Blog Paling Hensem Dan Cantik 2011


join contest si LUNCAI

ha!!!!!!! dah join dah contest ni ,menang atau kalah bukan taruhan
saja nak join hihi.... contest luncai ni menarik minat aku pulak takpa2 join je ,
siapa2 yang nak join contest ni sampai 28 feb je so cepat2 ok....

LUNCAI saya tag 2 rakan :

ok....bye

* Saya dah FOLLOW*

Tengah2 melayari internet tadi(ayat skema) ternampak 
blog ni NELLY ahahah ,then belek2 sekejap si Nelly nak buat bloglist 
so aku nak join la sebab blog dia Cool lah tak caya tengok sendiri ok...jum join 



"Saya nak join bloglist Nelly The Strange" 

Nelly!!!! saya dah join dah blog awak ni....ahahha

saya pilih kategori COOL sebab saya suke benda2 yang cool ok.
kalau rajin sila ke blog P.e.R.o.Z ok.

saya tag kawan2 :


ok Bye.

Soley soley

*PROMOTE*

iluvislam